Vacay mode…off

Nu är vi tillbaka på Malta, perfekt tajmat med nästa värmebölja. Okej, vi kom tillbaka natten till måndag så vi har varit hemma i snart tre dagar, men ändå. Idag har värmebölja nr. 2 för denna sommar startat och det är helt galet varmt. Våra AC på kontoret kämpar som aldrig förr, men de lyckas inte kyla ner kontoret. Så varmt är det!

Vår resa har varit jättebra! Om man bortser från att vi inte alls gillade Catania. Vi såg en grå och mörk stad, full av graffitti och skräp och sopor överallt. Luktade gammal fisk och tråkiga gator. Dålig service på restaurangerna. När jag pratade med Veronica igår hade hon sett en helt annan sida, så jag har en stark misstanke om att vi var på helt fel sida av stan. Så det var lite fail från vår sida. But still. Förutom att fel sida av stan var äcklig hade vi det superbra! Vårt hotell var helt fantastiskt, jättebra rum, bra frukost och mysigt poolområde. Vi besökte Etnaland och under dagen var vi på vattenparken och på kvällen utforskade vi deras nöjesfält. Det var verkligen superkul och vi vill båda åka tillbaka till Sicilien bara för att besöka vattenlandet igen! Det var några rutschkanor vi inte åkte (heter det rutschkanor ens en gång?), mest för att jag var för feg och inte vågade, men också för att det var ganska långa köer dit. Men nästa gång ska jag glömma av att man faktiskt kan dö och så ska jag åka dem!

Vi besökte också Sicilian outlet och jag lyckades få med mig massa kap hem. Köpte massor av Nike-kläder, som egentligen skulle kostat runt €300 eller något, men som jag fick för under €100. Helt klart värt det.

Väl hemma på Malta igen gick vi och skaffade ett gymkort till mig i måndags och så körde vi ett pass. Jag har fortfarande helt galen träningsvärk, min mage och mina triceps gör så himla ont! Vi hade tänkt att gå imorse men både Henrik och jag har åkt på något, jag vet inte vad det är, men båda har jätteont i magen och mår illa. Så vi valde att göra ingenting istället. För att quota förra veckans inlägg: “Får ta igen det i eftermiddag istället när vi har träning med jobbet.”. Verkar bli en (o)vana detta.

Andra inlägg du kanske gillar